SAVE Sales

DOELGROEP
Relatiemanagers, accountmanagers, cliëntmanagers, salesmanagers, conultants, consulenten, verkoopadviseurs, advertentieverkopers, medewerkers op de commerciële binnendienst, acquisiteurs, after sales afdelingen

MODULES
Uit deze modules wordt aan de hand van uw vraag het programma samengesteld. Uiteraard worden alle modules aan uw situatie aangepast. Indien de bestaande modules niet aansluiten bij het doel van het programma, worden nieuwe modules door de trainer of ontwikkelaar ontwikkeld.

  • De essentie van verkopen
  • De structuur van het verkoopgesprek
  • De (latente) behoefte van de klant achterhalen
  • Strategisch vragen stellen
  • LSD
  • Eigenschappen van het product of de dienst doorvertalen naar het voordeel voor de specifieke klant
  • Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
  • Koopsignalen herkennen en op het juiste moment erop inspelen
  • Resultaatgericht afsluiten
  • Omgaan met de verschillende klanttypes
  • De structuur in het telefoongesprek
  • De leiding nemen in het gesprek
  • ‘Cold Calling Blues’
  • De aandacht wekken en vasthouden van de gesprekspartner
  • Strategisch vragen stellen
  • Het maken van een afspraak
  • Resultaatgericht afsluiten
  • Omgaan met ‘moeilijke’ klanten
  • Nabellen van offertes of mailing
  • Klachtenbehandeling
  • Actief luisteren
  • DISC model
  • DAS model
  • Insights
  • HBDI
  • Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
  • Koopsignalen herkennen en op het juiste moment erop inspelen
  • Voorkomen van het onderhandelen over de prijs
  • Je eigen onderhandelingsstijl herkennen
  • Het positief beïnvloeden van de sfeer tijdens het onderhandelen
  • Concessies doen
  • Je eigen grenzen stellen en je eraan houden
  • Omgaan met machtsverhoudingen in het gesprek
  • Conflictbeheersing
  • Emotionele afstand bewaren
  • Omgaan met de verschillende klanttypes
  • Het maken van commerciële afspraken
  • De rol van de (key) accountmanager binnen de eigen organisatie
  • De rol van de (key) accountmanager met de klant
  • Het verhogen van de omzet bij een account
  • Het opstellen van een gefundeerd accountplan, met o.a.:
  • SWOT-analyse, meerjarenprognose, kritieke succesfactoren, DMU-verdeling, actieplan Bepalen van TOP-klanten
  • Communiceren van het accountplan met de klant

Meer informatie? neem contact op